Artikler

Her finder du alt hvad du skal bruge!

Bliv turbo-klar til reeksamen – Trin for trin får du hjælp

Bliv turbo-klar til reeksamen – Trin for trin får du hjælp

Hvordan består jeg min reeksamen? I denne artikel får du en trin-for-trin guide, så du bliver turbo-klar til din reeksamen.

Skrevet i et samarbejde mellem Tine Persson og Thomas Pape

Trin 1: Evaluering af din læseperiode og din præstation

Du kan ikke forbedre dig, hvis du ikke ændrer på noget. Derfor er du nødt til at evaluere på forløbet op til din sidste eksamen, hvad fungerede godt og hvad fungerede ikke.

Du får her en nem og effektiv model til at evaluere din læseperiode og din præstation til eksamen:

KEEP, DROP & ADD-MODELLEN:

KEEP: Hvad har været godt og fungeret under din læseperiode og til din eksamen? Hvad vil du beholde af gode erfaringer fra sidste eksamen?

DROP: Hvilke dårlig erfaringer gjorde du dig og hvad fungerede ikke for dig? Hvad skete til din eksamen, som bare ikke må gentage sig?

ADD: Du er nødt til at indse, at du må gøre nogle ting anderledes. Hvad vil du gerne tilføje af nye tiltag for at kunne forbedre din læseperiode og kommende eksamen?

Du får her lidt hjælp, hvor du f.eks. kan sætte ind:

  • Jeg skal have professionel hjælp til at styre min eksamensangst.
  • Jeg skal ikke være så social under min læseperiode/forberedelse.
  • Jeg vil gerne lære flere præstationsteknikker og være i ro, når det gælder.
  • Jeg skal have så lidt forstyrrende elementer i min hverdag, når jeg læser.
  • Jeg skal have styr på min overspringshandlinger, så jeg ikke spilder tiden.
  • Jeg skal have mange flere pauser i løbet af dagen, så jeg ikke mister energien allerede kl. 13.00.
  • Jeg skal huske min restitution hver dag – jeg vil gå en tur, meditere, spise sund mad, og så vil jeg sove 7-8 timer hver nat.

Trin 2: Planlæg din kommende læseperiode

For at du bliver turbo-klar til reeksamen, er det afgørende at du planlægger, hvad du skal nå frem til din eksamen.

Stil dig selv spørgsmålene:

  1. Hvad skal jeg nå hver dag frem til reeksamen? Er der nogle aftaler, arrangementer eller aktiviteter som du kan aflyse, så du får tid til at forberede dig optimalt til din kommende reeksamen?
  2. Hvordan skal din læsedag se ud? Hvornår vil du stå op, spise morgenmad, holde frokostpause, være fysisk aktiv osv.?

Her er det vigtigt, at du udnytter din døgnrytme. Du skal have mest muligt ud af din indsats hver dag, så du når at blive turbo-klar til din reeksamen. Og lov os at være realistisk, når du laver planen. Ingen desperate planer eller overnaturlige tidsskemaer. De holder aldrig, og du ved det godt selv!

Trin 3: Bedst når det virkelig gælder til reeksamen

For at du kan præstere optimalt, når det virkelig gælder, skal du gennemgå de følgende 6 steps på selve eksamensdagen:

  1. Står op 2-3 timer før eksamen, fordi du skal
  2. Spis ordentlig morgenmad – også selvom du har lidt ondt i maven.
  3. Løb eller gå en tur, fordi det sænker dit stressniveau og øger blodtilførslen til dit hukommelsescenter
  4. Kom i din tid, så du ikke bliver psyk’et for meget af de andre, som også står og venter.
  5. Hop op og ned. Dette skal du gøre, fordi når du hopper op og ned i 60 sekunder, så vil du automatisk afslappes, få jordforbindelse og ryste nervøsitet af dig.
  6. Gå ind med en vinder-tanke. Det dur ikke at gå ind i eksamenslokalet og tænke; Hvad nu hvis jeg dumper? Tænk i stedet; Nu går jeg ind og fokuserer på alt det som jeg har planlagt hjemmefra.

Vi hjælper lige nu andre studerende med at bestå deres reeksamen, skal vi også hjælpe dig?

Skynd dig at kontakte os, hvis vi skal hjælpe dig med at bestå din eksamen og få den karakter du virkelig fortjener! Du kan skrive til Tine på tine@spine.dk eller til Thomas på thomas@spine.dk

Det koster ikke noget at spørge. Du kan gøre det lige her:

Spørg hvordan vi også kan hjælpe dig

3 gode grunde til at vælge os

6700 timer

Individuelle klient samtaler

4,7 ud af 5 point

Scorer Thomas som underviser

15 år

Har vi arbejdet med unge mennesker

Adresse

Saralyst Alle’ 57 
8270 Højbjerg 

Kontakt

T: 28 94 59 25 
M: info@spine.dk 
CVR: 28447566

Copyright 2015-2018 © SPINE