Artikler

Her finder du alt hvad du skal bruge!
sommerferien

Troede du dit høje stressniveau fra juni ville forsvinde i sommerferien?

Troede du dit høje stressniveau fra juni ville forsvinde i sommerferien?

”Jeg håbede på, at mit høje stressniveau fra maj og juni ville falde i sommerferien. Efter en uge er jeg helt i bund og kan ikke overskue at finde en løsning”.

Af stressrådgiver og mentaltræner Thomas Pape

Sådan lød det fra Rikke, da hun ringede. Hun havde brug for hjælp til at få styr på – og ikke mindst troen på – studiet igen.

Jeg troede jeg var klar efter sommerferien. Jeg er overhovedet ikke mentalt klar.

Troede du fuldt og fast på at din sommerferie, ville nulstille dit stressniveau, give dig overskuddet tilbage og ny energi til et nyt semester?

For nogle studerende, har sommerferien ingen effekt på den ubalance, det pres og den frustration, der rasede i eksamensperioden i maj og juni.

3 årsager til at sommerferien ikke er sikkerhed for at du er top frisk til et nyt semester

En pause fra stress og jag er selvfølgelig godt for din krop og hjerne. Du oplever at kunne tænke mere klart, have lidt mere overskud, sove bedre og kunne tænke på andet end bøger og eksamener.

Men lidt firkantet sagt, så er det blot en smule luft inden du bliver kastet ud på åbent vand igen, hvis du ikke har fået styr på dette:

  • Du har ikke nået eller fået hjælp til at evaluere hele dit sidste semester. Hvorfor fik du så meget stress, og hvad har summen af alle belastningerne gjort ved dine ressourcer, mens du læste til eksamen.
  • Spørgsmål som hvordan du strukturerer din hverdag, dit studie, dit ambitionsniveau og hvordan du er i mental topform over mange måneder, har du stadig ikke besvaret for dig selv.
  • Din overbevisning er forsat, at hvis bare du lige tager dig lidt mere sammen her på det nye semester og får læst ALT fra start, så vil du få et mere stressfrit studieliv.

Andre læser også: Hvorfor du 2 uger før semesterstart, ikke har energien og lysten til at starte igen.

Nu får du 3 løsninger til at få et nemmere og mere stressfrit semester

1. Stress opstår ikke af sig selv og forsvinder sjældent af sig selv. Du skal have lavet en evaluering af, hvor i dit studieliv tingene skrider for dig.

2. Du skal kende dig selv meget bedre på flere områder. Hvordan lærer du egentlig bedst? Stemmer dine ambitioner overens med dine ressourcer, evner og hverdagsliv? Og ved du hvordan du holder dig i mental topform over mange måneder?

3. Kan du håndtere de tanker der præger din hverdag. Er dine tanker til din fordel, eller er de hårde at være i stue med? Er du en hård kritiker af dig selv, skal du lære at der er forskel på at være ambitiøs og perfektionistisk.

Forskellen er at det er de perfektionistiske der brænder sammen og ikke altid når deres målsætning.

Lær at styre din mentale performance og undgå at tvivle på dig selv mere

Vi har 12 års erfaring i at vejlede, rådgive og coache studerende i hele Danmark. Vi kender de fleste uddannelser og kulturen på mange uddannelsessteder. Derfor er vi det fortrukne valg for mange studerende lige nu.

Vi kan nulstille dine studievaner og fjerne din stress

Sammen kan vi nulstille dine studievaner og genskabe den bedste version af dig selv, så du ikke oplever stress på studiet mere.

Vil du have en vurdering af, hvordan vi også kan hjælpe dig, kan du skrive til Tine Persson på tine@spine.dk eller Thomas Pape på thomas@spine.dk

Vi kan give dig 12 i trivsel, så du kan få de bedste resultater på din uddannelse

[contact-form-7 id=”5123″ title=”contact 3”]

Det koster ikke noget at spørge. Du kan gøre det lige her:

Spørg hvordan vi også kan hjælpe dig

3 gode grunde til at vælge os

6700 timer

Individuelle klient samtaler

4,7 ud af 5 point

Scorer Thomas som underviser

15 år

Har vi arbejdet med unge mennesker

Adresse

Saralyst Alle’ 57 
8270 Højbjerg 

Kontakt

T: 28 94 59 25 
M: info@spine.dk 
CVR: 28447566

Copyright 2015-2018 © SPINE