Artikler

Her finder du alt hvad du skal bruge!
unge og søvn

Lær at hjernelande – Til unge, der vil sove dybt og godt

LÆR AT HJERNELANDE – Til unge, der vil sove dybt og godt

unge og søvn

’Lær at hjernelande’ er et kombineret lærerigt og praktisk foredrag til elever, studerende eller unge ansatte, der ønsker redskaber til at kunne sove dybere, længere og bedre. 

For mange unge sover for lidt og med for lidt kvalitet i deres søvn. Dette foredrag giver den unge bevidsthed om, hvorfor søvn skal have mere respekt i hverdagen og hvad de konkrete fordele er ved god søvn. 

BEVIDSTHED, EJERSKAB OG HANDLEKRAFT 

Når bevidstheden er skabt, får den unge ejerskab til bedre søvn gennem de metoder Thomas Pape giver og den handlekraft bliver omsat til dybere, bedre og længere søvn – Allerede første nat.

 I den lærerige del af foredraget er der fokus på: 

  • Sådan hjernelander du hver aften, så du får den bedste søvn.
  • Hvordan du kan opnå bedre søvn på 1-2 uger
  • Disse nye digitale vaner vil du hjerne elske.
  • Dine digitale vaner afslører, hvor godt du sover.
  • Kolde facts om søvn, der får dig til at blive helt varm. 
  • Beregn din egen søvngæld, hvis du sover for lidt. 
  • Fordelene ved god søvn (psykisk, fysisk og socialt).
  • Formlen på trivsel, så du ikke nedprioriterer søvn.
Præsentation af fælles spilleregler fra eleverne på Rudehøj Efterskole.

I den praktiske del af foredraget er der fokus på: 

  • Mini-workshop om individuelle eller fælles spilleregler for optimal søvn. 
  • Præsentation af spillereglerne. Her låner vi fra og inspirerer vi hinanden. 
  • Afprøvning af den korrekte vejrtrækning. 
  • Kropsøvelser, der centrerer og giver kontakt til kroppen. 
  • 3 forskellige åndedrætsøvelser, der får unge til at sove som en sten. 
  • Meditationsøvelse (fantasirejsen med fokus på nærvær og koncentration).
unge og søvn
Afprøvning af åndedrætstræning og kropsbevidsthedsøvelser. Elever fra Rudehøj Efterskole.

BONUS: 

Alle deltagerne få adgang til:

  1. Tre meditations- og vejrtrækningsøvelser, der kan downloades på mobiltelefonen
  2. Metoden: 6 gode råd til at sove bedre. (ugeøvelse)
  3. Tre øvelser til mere nærvær i hverdagen og inden du skal sove. 

Jeg sover bedre med nye mobilvaner

This is “Jeg sover bedre med nye mobilvaner” by Thomas Pape on Vimeo, the home for high quality videos and the people who love them.

Gymnasieelev fra Århus Statsgymnasium. Hendes udbytte af bedre søvn, kom efter kun 2 ugers fokus med de metoder Thomas Pape bruger.

Målgruppe:

ELEVER: 9.-10. klasser, efterskoleelever og unge på ungdomsuddannelser.

STUDERENDE: Foredraget kan også tilpasses studerende, hvor der tages hensyn til det studieliv mange unge har i den periode af deres liv. 

UNGE ANSATTE: Er foredraget til unge ansatte, vil dette tilpasses deres hverdag på arbejdsmarkedet.

Varighed:

Altid op til jer. I vælger selv, hvor meget tid man ønsker at fordele mellem oplæg og øvelser. For størst udbytte er minimum 1,5 time at anbefale og op til 2 timer. Der vil være indlagt pauser undervejs. 

Praktisk:

Foredraget afholdes, hvor i Danmark I ønsker det.

Pris: 

Vi sender altid et tilbud på jeres forespørgsel. I prisen er bl.a. et telefonisk formøde, så I får det bedst mulige arrangement. 
Der faktureres for transport oveni. 

Underviser:

Thomas Pape – Stressrådgiver og mentaltræner. Thomas er en af Danmarks mest erfarne rådgivere til elever, studerende og unge ansatte. Siden 2005 har han fokuseret på unges mentale sundhed. Med 7000 individuelle samtaletimer bag sig, har han både dyb og bred erfaring med unges mentale sundhed.

Uanset deltagerantal er der 100 % tilfredshed – hver gang.

KONTAKT
For forespørgsel eller booking af foredrag

Skriv til thomas@spine.dk.

Læs om vores andre foredrag her


Det koster ikke noget at spørge. Du kan gøre det lige her:

Spørg hvordan vi også kan hjælpe dig

3 gode grunde til at vælge os

6700 timer

Individuelle klient samtaler

4,7 ud af 5 point

Scorer Thomas som underviser

15 år

Har vi arbejdet med unge mennesker

Adresse

Grønnegade 56,
1. sal
8000 Aarhus C 

Kontakt

T: 2894 5925
M: info@spine.dk 
CVR: 28447566

Copyright 2015-2018 © SPINE